2001-10-09

Morsan ringde för en stund sedan. Hon kommer hit idag så att vi kan ta en promenad tillsammans.

Jag mår fortfarande dåligt, men jag har i alla fall ingen feber. Från det ena till det fjärde... så har jag en amaryllis som blommar just nu. Den har 6 stycken blodröda klockor. Jättefint!

2001-10-08

Idag har jag städat... och hostat. Om en timme ska jag se en serie på fyran. Till dess tänkte jag lösa lite korsord.

Du kanske undrar vad jag gjorde uppe så tidigt imorse? Tyvärr har jag inget svar på det. Jag vet bara att jag är väldigt trött nu.
God morgon?

2001-10-07

Många nyhetssändningar på TV igen. Det handlar förstås om USA och Afghanistan.

Igår åkte jag och polaren över till mina föräldrar (med buss) där vi åt en supergod lunch. Senare på eftermiddagen gjorde vi en liten utflykt till Drottningholm.

2001-10-05

*host, host*. Ja, hostan är fortfarande kvar. Just nu väntar jag på att mina scones ska bli färdiga. Det är en sådan där färdig mix man kan köpa. "Tillsätt bara vatten". *skratt*. Hoppas att det kommer smaka gott.

Jag småtittar på Gladiatorerna. Sedan blir det Farmen... och vid tio är TV-kvällen över. Då kanske jag ska sätta mig och lösa lite korsord.

Imorgon ska jag och en kompis över till mina föräldrar för att käka lunch. Det kan säkert bli trevligt. Undrar vad morsan tänker laga till för smarrigt...

2001-10-04

Snart helg. Det vore trevligt om jag kunde bli någorlunda frisk till dess. Sömn är alltid bra... därför säger jag god natt nu.
Dags att mumsa i sig pyttipanna. Synd att man inte har ägg... det skulle vara gott med en eller två råa äggulor på.

2001-10-03

Hemma. Morsan mötte mig på föreningen. Vi gick till centrum, kollade lite i affärer, åt på McDonald's, handlade frukt... sedan skulle vi ta bussen hem. Men väl framme vid busstationen så upptäckte vi att både bussen hem till mig och bussen till morsan stod inne. Innan jag hann tänka mig för så sa jag att jag kunde testa att åka hem själv. Då skulle morsan komma hem mer än en halvtimme tidigare.

Hur det gick? Hyfsat bra. Det var bara jag, två tanter och en snygg kille på bussen...
Snart dags att ge sig av till föreningen. Jag ska försöka att inte sprida allt för mycket baciller omkring mig. Om jag behöver hosta så får jag väl gå en bit bort eller så.
Vad trevligt, solen tittar fram. Nu känns det genast bättre. *ler*. Fast hostan är fortfarande kvar... tandväxtvärken likaså.

2001-10-02

Mera sömn. Imorgon ska jag träffa min terapeut och prata lite... om jag har någon röst kvar efter allt hostande.
Den här dagen började klockan åtta imorse då jag steg upp... och nös ca 15 gånger i sträck. Jag mår inte bra... ska försöka sova någon timme till.

2001-10-01

Dags för lite ont igen... det är den sista visdomstanden som växer fram. *suck*
Usch, vad kallt det har blivit ute. Jag ska sätta igång med städningen snart. Just det... borde gå till Apoteket i veckan och hämta ut medicin. Det kan vara bra att göra det innan tabletterna tar slut.