2001-08-31

Tjoho! Jag har fått ett vykort från min moster i Kanada. Hon är i Temagami och fiskar med sin man och några vänner. Till och med labradoren Thunder har skrivit under vykortet. *hi, hi*.

Farsan ringde från Spanien tidigare idag. Där är det +30 grader... +28 grader i vattnet. Han kommer nog frysa lite när han kommer hem nu på söndag.
Jag är trött så jag ska sova en stund till. Tänkte bara berätta att allt gick bra igår. Det var inte så mycket folk på Bavaria... ganska lugnt med andra ord.

2001-08-30

Jag sitter och väntar på att kompisen ska dyka upp. Sen får vi se vad vi hittar på. Jag borde gå ner till Posten och se om mitt paket har dykt upp. Sen ska jag köpa en ost- och skinkmacka på Vivo... eller kanske hos konditoriet.
God natt. Jag ska upp tidigt imorgon eftersom en kompis kommer över. Senare kanske vi ska till Bavaria. Oj, vad nervöst det blir... Nej, just det: tänka positivt.

2001-08-29

Det är för tidigt att gå och lägga sig, så jag ska kolla på TV eller kanske se en film på video.
Sådär, nu har jag varit ute och slängt lite mer sopor. Ska kolla hur det är med min feber.
Brr... vad kallt! Måste stänga balkongdörren.
Jag har sett en film på video. Ska snart sova. Min förkylning vill inte försvinna. Febern är tillbaka... och min hals känns lite underlig.

2001-08-28

Morsan ringde tidigare idag... hemifrån. Hon är jätteförkyld och kan knappt prata.

Jag har varit ute och slängt soporna. Tog en snabb promenad och postade räkningarna också. Kändes riktigt bra. *ler*.

Nu fixar jag lite mat. På menyn idag står det fiskpinnar med remouladsås och potatismos. Till efterrätt blir det Goody Goody (pinnglass från Hemglass).
Jag är hungrig. Måste fixa lite käk. Sen ska jag lägga mig. Känner mig konstig idag... måste bero på vädret.

Imorgon ska jag ut och posta räkningarna, kanske hämta ut ett paket på Posten. Hm... får se hur jag mår.

2001-08-27

Nu räcker det med Internet. Jag ska förflytta mig till TV:n.
Trist väder det är ute. Man har bara lust att sova. Fast det ska jag inte göra för jag sov nog tillräckligt inatt.
Ska käka något och sedan sova. God natt.

2001-08-26

Som vanligt finns det inget bra på TV. Ute regnar och åskar det. Inne är det varmt och kvavt. Och lilla jag har fortfarande feber. Just det, man ska dricka mycket. Jag kilar genast ut i köket och hämtar läsk.