2024-04-08

Usch, mår inte bra alls idag. Ångest, illamående och snart mens... kanske. Vem vet.

Jag gjorde en kille glad på Threads i alla fall. Det är en asiatisk sångare som skrev om saker han varit med om i sitt liv som påverkat honom mycket... negativt alltså. Jag märkte att det var svårt för honom att dela med sig det... så jag kände bara att jag behövde få honom på bättre tankar så jag bestämde mig för att skriva till honom. I vanliga fall kommenterar jag aldrig folks inlägg men det kändes viktigt. Jag tänkte bara skriva något snabbt och enkelt men vad jag än kom på att skriva så kändes det fel. Det slutade med att jag satt i säkert en timme för att få fram en text jag var nöjd med. Min sociala fobi började strula med mitt huvud också för jag tänkte... shit, kan jag verkligen skriva så här? Till slut så skickade jag texten i alla fall. Efter ett par minuter hade han redan svarat och tackade för mina fina ord. Coolt, tänkte jag. Han blev gladare. Tio minuter senare fick jag ett meddelande på Instagram från honom. Han hade gjort en story där han tackade mig ännu mer och även hade klistrat in min text så alla kunde se. Pinsamt... men samtidigt smickrande. Varför pinsamt? Han har över 100.000 följare.

Det känns bra att jag kunde nå fram till honom. Folk tänker inte alltid på att ibland krävs det bara några få ord för att göra någons dag lite bättre.