2000-09-10

Imorse vaknade jag halv nio... och upptäckte att månadsplågan hade kommit. Toppen. Nåväl, jag kände mig ganska risig och hade djävulskt ont i magen så jag tog en Alvedon. Eftersom Roger inte sagt vilken tid han skulle komma och klockan närmade sig elva så antog jag att han fortfarande sov. Men där hade jag fel, för när jag stod i köket och bredde en macka så ringde det på dörren. Det var Roger. Han klev in, tog av sig skorna och sa: "Oj, jag glömde chokladen." "Jaha..." sa jag. "Nej, jag bara skämtade" sa han och skrattade. Jättekul...

Men oj vad gott det ska bli med choklad. *ler*. Det är samma sort som jag fick förut, fast den här är i en mycket snyggare plåtask. På företagets hemsida, GuyLian, finns det tyvärr ingen bild på just den asken. Men den är j-vligt snygg... guldfärgad och i form av en snäcka. Jag fick två sådana askar på 500 g vardera. Sedan 2 x 250 g, fast inte i lika snygg förpackning. De ska jag ge till morsan och farsan.

Vad gjorde då Roger och jag idag? Han var här i ca tre timmar och under nästan hela den tiden satt han vid datorn och surfade. Jag stod ibland bredvid och hjälpte till om det var något han inte förstod. Annars satt jag i soffan och läste igenom all reklam som hade kommit. Ja... jag mådde inte så bra. Jag hade ont i magen och mådde illa. Men det hade jag verkligen inte lust att säga till honom, så jag gick ut i köket och tog en Xanor, och efter ett tag så mådde jag bättre. Men tyvärr så orkar jag inte kämpa mig igenom en promenad idag. Jag hoppas kunna göra det imorgon istället. Kanske innan jag har tid i tvättstugan.