2010-06-16

Det kändes lite bättre när jag satt här och skrev... kanske bra att tänka på annat.

Jag kan en del spanska men det är så irriterande när man inte förstår innebörden av ett ord. Internet Móvil Prepago betyder ju förskottsbetalt, mobilt internet. För 59 euro får man ett modem + (och det är nu det konstiga kommer) 1 mes de navegación gratis. Man ska alltså få en månad gratis... vad? Enligt lexikon så betyder navegación navigering. Men vad fan menas med en månads gratis navigering? Det är ju ingen GPS jag ska köpa. Nej, ordet navegación måste ha en annan betydelse i just det här sammanhanget. Jag får väl försöka ta reda på det när Mårten och jag är i Spanien.

Just det... ursäkta. Jag har inte nämnt att vi ska bila till Spanien. Det har varit på tal ett tag men det är först nu som det är med säkerhet som vi vet att vi ska iväg. Eftersom internet på ett sätt är som en trygghet för mig... så vill jag inte vara utan det i Spanien. Om jag mår dåligt när Mårten inte är bredvid mig just då så kan jag skriva här i dagboken eller skicka mail till vänner och mina föräldrar... förutsatt att jag lyckas fixa mobilt bredband i Spanien.