2010-06-10

Jag vet inte vart den här dagen tog vägen. Det hjälpte i alla fall inte att sova länge. Jag sov till tio, sedan tränade jag och sen upptäckte jag att hela förmiddagen hade försvunnit. På eftermiddagen tittade jag på TV... ja, det var väl allt. Så imorgon ska jag upp klockan åtta så att det inte känns som att tiden bara rinner iväg. Vem vet, jag blir kanske jättepigg när jag vaknar imorgon av alarmet... eller inte. Jag ska ha månadsplågan nästa vecka så det är i och för sig en förklaring till tröttheten. Men jag misstänker att den kommer tidigare än vanligt, jag tappade nämligen p-pillret i diskhon för någon dag sedan. Urklantigt, jag vet. Jag stod inte ens i närheten... pillret bara studsade iväg.

Nu ska jag borsta tänderna. Planerna (usch för planering) för imorgon är: träning, bad, disk. Om det regnar imorgon så får du skylla på mig; jag dödade en spindel idag. Jag satt och åt makrill i tomatsås när jag upptäckte att en spindel kröp på min högra hand. Tack och lov hade jag vett nog att ställa ifrån mig makrillen innan jag i förskräckelse viftade med händerna för att bli av med spindeln. Det hade inte luktat gott med fisk över hela vardagsrummet. Som tur var hittade jag spindeln på bordet sedan och krossade den med makrillkonserven. På väg ner till köket så krockade jag med en slags mal. Den flög iväg... men jag hittar den nog imorgon så att jag kan... avliva den. Jag har inget emot ormar, råttor och liknande... men insekter... usch!