2010-06-19

Jag är sur och irriterad. Jag loggade in via mina föräldrars dator och skrev ett långt inlägg här i dagboken. Sedan försvann internet helt plötsligt och jag orkade inte vänta så jag använder min dator nu. Men jag har ingen lust att skriva ner allt igen. Kan ju bara återge det i korthet: Det var inga problem alls med trafik inne i stan och vi hittade en p-plats direkt på Linnégatan. I början var jag på ganska bra humör. Det var inte särskilt varmt ute men det regnade i alla fall inte. På väg mot Kungsträdgården frågade vi olika poliser om olika saker som t.ex. var det var bäst att stå, var det var avspärrat och när de stängde av vissa passager, broar och liknande (även för gående alltså). En del poliser var jättetrevliga, andra borde skämmas.

När jag går bland folk försöker jag alltid vara trevlig och vika undan så att man inte springer in i någon. Men andra människor sket fullständigt i det och bara gick fram som jävla bulldozers och knuffades. Jag gjorde inget tillbaka för jag tycker att karma fungerar ganska bra ändå. Men när någon trampade på mina hälar hela tiden fick jag nog, stannade till ett tag och gick sedan efter personen och gav igen med samma mynt. Då var jag redan på uselt humör så när Mårten och jag stannade till för att vila lite och en ung tjej och kille ställde sig precis bredvid oss och började bolma på sina jävla cigaretter så kändes det som att jag skulle explodera av ilska. Jag kan vara smått elak om jag drivs till det, men aldrig mer än så. Därför vände jag mig rakt mot det unga paret och började fota dem. De kunde ju inte veta om jag fotograferade dem eller något motiv bakom, men det fungerade i alla fall för de gick därifrån direkt.

Folk får väl tycka att jag är elak men jag klarar faktiskt inte av hur mycket skit som helst.