1993-02-12

Hej. Kort sammanfattning: Engelska. Vi skulle sitta i grupper och diskutera de böcker man hade läst. Så jag satte mig med killarna "M", "S", "C" och "M2". De satt bara och snackade en massa skit. Ingen av oss hade läst ut boken. Simning. När jag kom in stod det igen på en skylt: "Endast manliga badvakter!". Nej! Inte igen, tänkte jag. Men som tur var så var det ingen som gick omkring och städade. När jag började simma märkte jag att det bara fanns en kille i badvaktsbåset. Men vilken kille!! I alla fall, så simmade jag flitigt på. Jag råkade kolla dit en gång och han kollade på mig samtidigt. Efter ett tag kom han ut och satte sig på stegen som man kliver ner i vattnet med. Han satt och pratade med en liten kille. Men jag märkte hur han sneglade på mig. Jag simmade fem varv till, sen gick jag upp. Jag struntade i lunchen och satt i bastun i 20 minuter. Matte. Tråkigt. Naturkunskap. Labb. Jag missade bussen och gick hem med "M". Från Spar-Inn tog det 40 minuter att gå hem. Jag hade inte ätit någon lunch, jag hade lite feber och så hade jag 7 kilo böcker på ryggen. Allt jag säger är att det var en mardrömsvandring.