2002-03-15

Äntligen hemma. Jag och mina föräldrar tog en biltur idag. Först var det tänkt att vi bara skulle till Plantagen för att kolla på växter och ta en runda i Bergianska trädgården för att mata ankor. Men vi såg inga änder... så jag föreslog att vi skulle till Djurgården. Vi stannade till vid Fältöversten och köpte med oss mat från McDonald's. Sedan parkerade vi ute på Djurgården och satt i bilen och åt goda hamburgare. Vi fick se lite underhållning också... jag upptäckte fem stora rådjur som sprang över vägen en bit bort. Några minuter senare rusade de tillbaka (det var väl antagligen för mycket folk där).

Sedan tog jag fram min halvstora påse med bröd till ankorna. Det var bara två stycken som var riktigt modiga och kom fram till mig och tog brödbitar direkt ur handen. När alla smulor var uppätna satt vi en stund på bänken och solade. Det var jättehärligt eftersom det knappt blåste någonting. Jag höll nästan på att somna...

På hemvägen stannade vi till vid Fältöversten (igen) och köpte en tårta från Thelins. Hoppas att den är god... den består tydligen av chokladfromage och persikofromage. Efter Mörby hamnade vi i köer. Inget konstigt med det eftersom det var rusningstid, men det gick ändå oerhört långsamt. Jag misstänkte att det hade hänt något... och mycket riktigt; strax innan Lahällsavfarten (där det för inte så längesedan hänt en allvarlig olycka) var flera bilar inblandade i en seriekrock. En av bilarna (en gammal Volvo) hade hela fronten intryckt... såg riktigt otäckt ut.

Nu ska jag bara skölja av mina leriga skor, sedan tänker jag ta ett långt och avkopplande bad innan TV-programmen börjar klockan sju.