2004-04-08

Om en timme ska jag jobba. Det känns inte sådär jättekul precis... speciellt inte efter helvetesnatten jag haft. Det började igår kväll runt elva. Jag kände mig plötsligt illamående och märkte av lite panikångest också. Klockan ett på natten var det så jobbigt att jag tog en Xanor. Men jag mådde inte bättre. Jag började misstänka att det kanske berodde på något jag ätit... typ äggröran jag gjorde till lunch. Jag kanske tog i lite väl mycket med 6 stycken ägg. Förr i tiden kunde jag knappt äta ett ägg utan att må illa. Jag trodde det hade ändrats, men tydligen inte. Min mage gillar nog inte för mycket ägg.

Nåväl, var var jag? Jo, Xanor. Den hjälpte mot ångesten men inte mot illamåendet. Fyrtio minuter senare sprang jag på toa och spydde. Sedan försökte jag sova... fast det gick inte alls. Jag bara vred och vände mig i sängen av illamåendet. Så jag återvände till toan och kräktes. Resten av natten fortsatte i samma stil ända tills jag fick nog klockan fyra på morgonen då jag satte mig framför TVn och försökte tänka på annat.

Strax efter klockan 6 ringde jag mina föräldrar. Någon timme senare kom mamma över med kokt potatis och Coca-Cola. Jag fick i mig en fjärdedels potatis. Tjoho! Sen åkte morsan hem och jag lade mig och sov i tre timmar... underbart. För någon timme sedan åt jag en macka och magen behöll den tack och lov. Lite senare ska jag värma kokt potatis och ha på en klick smör. Det ska tydligen vara bra har jag hört...