2006-05-14

Jag hoppas att det blir sommar snart. Det är så tråkigt med kyla. Inomhus har jag +26 grader och det är precis lagom. Men ute är det inte ens vår. Visst, det börjar komma blad på träd och buskar... men det är svinkallt. Jag vill ha sommarvärme så man kan åka på utflykter och fotografera. Jag är supernöjd med min digitalkamera. Speciellt förtjust är jag i makro... jävlar vilka häftiga bilder man kan ta. Tyvärr så är digitalkameran inne på reparation för ett småfel, så jag använder min vanliga kamera. Man måste tänka lite mer på vad man fotar... det går ju inte att välja och radera foton som på digitalkameran.

Ikväll åker ännu en deltagare ut från Big Brother. Det skulle inte förvåna mig om det blir fel person som åker. Det är inte första gången det händer precis. Årets Big Brother är nästan det tråkigaste av alla hittills. Det är inget större fel på deltagarna... men personerna bakom programmet har misslyckats totalt. Snart är det hela över i alla fall och jag kan återgå till att göra andra vettigare saker som... ähum... att läsa böcker. Ja, det borde jag göra. Jag har inte plats för dem i hyllan längre... har en bunt som står på golvet. Jag måste läsa igenom en massa böcker som jag inte är säker på om jag ska spara eller inte.