2006-11-24

Nu är det jul igen. Nja, kanske inte riktigt än... men snart. Jag köpte alla julklappar för evigheter sedan och nu i veckan så slog jag in allting i ett urtjusigt julpapper.

Det märks att det är vinter. Allting känns så segt och jag är trött nästan hela tiden. Det kan ju också bero på att jag har haft en förkylning som knockade till mig ordentligt. Jag är fortfarande inte frisk trots att det gått mer än en månad. Om jag tänker efter så mådde jag inte så bra månaden innan heller. När det var som värst kunde jag vakna mitt i natten av att jag inte fick luft. Det berodde på att det inte gick att snyta ut snoret utan det rann ner i halsen under natten och torkade... alltså kunde jag inte andas. Äckligt som fan. Ända sedan dess har jag ett glas vatten bredvid sängen. Nu är det visserligen bättre med halsen och så... men fortfarande inte helt bra. När jag känner efter på halsen så är körtlarna (eller vad det nu är) fortfarande lite svullna.

Är det bara jag som har svårt att komma på vad jag vill ha för julklappar? Visst vill man ha saker... men det är sådana som man ändå inte kan få, t.ex. platt TV eller mobiltelefon. Jag har bara kommit på en grej som passar vid alla tillfällen när man ska få presenter: bläckpatron till skrivaren. *ha, ha*. Det är bra att ha självklart, men kanske inte världens roligaste present...