2007-02-21

Är det inte det ena så är det det andra. Eller i mitt fall det tredje och fjärde. I måndags bröt en ny förkylning ut för mig. Snoret rann så jag skyndade mig att dricka Echinagard och fortsatte med det varje timme under resten av dagen. Jag ville ju vara frisk... hm, okej... friskare till dagen efter då jag skulle träffa Mårten. Jag kommer inte ut speciellt ofta så de gångerna jag har chansen så vill jag ju inte behöva stanna hemma på grund av att jag är sjuk.

Igår när jag vaknade var snuvigheten borta så Mårten och jag åkte iväg på nya äventyr. *ha, ha*. Jag hittade lite olika grejer på loppisar, bl.a. en lampfot som var så fin att jag inte kunde motstå den... och den kostade bara 45 kr. Nästa gång jag går på loppis måste jag hitta en lampskärm som jag tycker passar. Nåväl, under tisdagen höll sig snorigheten borta men jag hade magont större delen av dagen. Det var inte så farligt så jag försökte ignorera det.

Imorse när jag steg upp så hade jag fortfarande ont. Jag tänkte som jag alltid gör när jag inte mår bra: "Äsch, det går väl över". Men det gjorde det inte. Istället blev magonten bara värre. På kvällen hade jag sådana magkramper och illamående att jag var tvungen att ringa morsan och prata lite. Jag tog även en Xanor och en åksjuketablett för att jag skulle lugna ner mig lite och för att dämpa illamåendet. Det fungerade till en viss del. Jag slappnade av och värken i magen avtog lite.

Jag pratar i telefon med Mårten just nu. Om en stund ska jag försöka sova... om det går. Det knäppa är att jag har inga smärtstillande tabletter hemma. När jag försökte ta livet av mig för 12 år sedan så tog jag bland annat Alvedon och Citodon. Ända sedan dess kan jag inte äta Alvedon för jag får ont i magen av dem. Det måste vara att jag har blivit överkänslig/allergisk mot Alvedon. Men jag ska be min morsa att köpa flytande Alvedon imorgon. Det funkar kanske bättre. Jag får testa att ta pyttelite först och se hur kroppen reagerar.