2008-01-31

Usch, vad det blåser ute. Tur att man kan sitta här inne i värmen... öh, vänta... vilken värme? Min värd snålar med värmen även denna vinter. Jag tänder värmeljus varje dag för att inte frysa ihjäl.

Idag har jag målat igen. Nu har jag bara garderoben kvar. Jag ska nämligen måla alla vita träytor som finns i hallen för att det ska se fräscht ut. Men det kan jag bara göra när tapetserarna varit här igen. Tapeten har nämligen släppt på ett par ställen så det får de fixa. Det är tråkigt att saker och ting inte kan lösa sig på en gång. Det blir så jobbigt att behöva ta Xanor ännu en dag bara för att någon inte gjort sitt jobb ordentligt.

Jag gillar inte när det känns som att det finns tusen saker som måste åtgärdas. Jag gillar inte "måsten" över huvudtaget... men jag måste bland annat få ordning i lägenheten, installera min nya skrivare... Det kan ju vara bra att göra det så man vet om den fungerar eller inte. Man tror ju att när man köper nya saker så blir allt bättre, eller hur? Jag fick en ny dator av mina föräldrar i augusti för den förra krånglade så mycket. Men när jag skulle koppla in skrivaren så upptäckte jag att datorn inte hade någon passande port. Skitkul. Vi ringde upp HP och frågade och de sa att nästan alla tekniska prylar använder USB-porten nuförtiden. Jag köpte en adapter men lämnade tillbaka den för det var ändå inte bra. I nya datorn har jag Windows Vista och det fanns inga passande drivrutiner för vare sig min skrivare eller scanner. Alltså var jag tvungen att köpa helt nytt där också. Fast istället för flera olika delar så blev det en tjusig allt-i-ett-maskin; skrivare, scanner och kopiator.