2008-08-07

Mårten och jag ska in till stan imorgon. Det är en massa aktiviteter på gång som vi tänkte kolla in (Go08). Som tur var såg Mårten i Metro att det kommer bli ett jäkligt stort vattenkrig i Gamla stan imorgon. Det hade varit kul att se, men jag vill inte få skitiga kläder eller bli dyngsur när det är så kallt ute. Så jag håller mig nog borta därifrån.

Igår ringde det på min dörr. Jag öppnade inte men tittade ut och såg att det var två tanter från någon kyrkoförsamling. Det är ofta sådana människor smyger omkring i mitt hus. Jag gillar dem inte... man hör aldrig hissdörren smälla igen när de kommer upp på ens våning, utan helt plötsligt ringer det bara på dörren. Jag vet inte om de kanske går runt och lyssnar för att höra ljud om folk är hemma eller inte. Förut brukade jag öppna dörren oavsett vem som ringde på och då såg alltid tanterna livrädda ut för mig... ser jag verkligen så skräckinjagande ut med mina 172 cm och svarta, långa hår? *ha, ha*. Ibland har jag lust att öppna dörren och retas bara för att se deras reaktion, typ säga att jag dyrkar djävulen eller något. Fast då skulle de kanske bara försöka kränga på mig ännu mer kyrkomaterial... Nej, usch. De där typerna är läskiga, en del brukar till och med skriva upp vilka som öppnar för dem, om de tar emot broschyrer och liknande och säkert även vilka som är otrevliga mot dem. Jag tycker det borde vara förbjudet att gå omkring som de gör.