2013-03-12

Mårten hjälpte mig att ringa djuraffärer och fråga vad man ska ge fågelungar. Alltså, jag har ju fött upp fåglar förut men jag ville bara höra om det fanns några nya tips eller produkter. De sa att man inte behöver ge ungarna maggots, det viktigaste är ägg/kraftfoder. Just nu har jag det här i buren: ägg/kraftfoder, kalk, vanliga fågelfrön, hirskolv, insektsfoder, paddyris (ja, det används inte bara till bröllop). Trots alla godsaker så märker jag att hannen även vill ha något annat (han låter mycket så fort han hör mig och typ flyger efter mig) så jag skiter i vad "kunniga" folk tycker. Jag tänker köpa maggots... om jag hittar några. När jag födde upp fågelungar förut så gick det åt ca 100 maggots per vecka om jag minns rätt.

*ha, ha*. Vilken tur att jag lade in en sökfunktion här på min sida. Jag sökte just på ordet maggots och fick upp ett inlägg där jag hade skrivit att det gick åt ca 250 maggots per DAG! Jag minns att jag gav fågelföräldrarna mängder av maggots... men så många? Hoppas det finns någon affär som säljer maggots... och helst röda för de vita påminner om likmaskar.