2017-02-14

Jag ser tydligen fortfarande barnslig ut. Mårten, morsan och jag var ute på en nattklubb idag och en kille var... rätt så... öh... nej, påträngande är kanske fel ord. Extremt vänlig kan jag säga istället. Allt han sa lät vettigt men hans beteende var helt det motsatta. Han kom till klubben med en tjej, pratade och dansade sedan med en massa andra och jag tyckte synd om tjejen han ursprungligen kom dit med. Visst, han är kanske en player som lärt sig vad man ska säga för att charma tjejer. Han sa att han tyckte jag var fin, inte som de andra tjejerna... men han kunde ju ha sagt samma sak till de andra. Vi pratade i några minuter... vilket var jobbigt (på grund av ångesten och sociala fobin) trots att morsan och Mårten var där. Jag försökte avskräcka honom med att säga att jag nog var för gammal för honom. Jag frågade om han kunde gissa min ålder... så idag såg jag tydligen 17 år yngre ut än min verkliga ålder. Det är ju kul att höra. Något positivt i all misär. Killen (okej, han är bara 10 år yngre än mig) sa det klassiska att ålder har ingen betydelse... och det stämmer ju i och för sig. Men med mina problem går det inte att ha ett förhållande och även om jag vore frisk så skulle jag nog vara singel för jag litar inte på någon.