2022-11-09

Jag har en aktivitetstracker på mig jämt. Nåväl… inte när jag badar förstås. Jag har haft olika trackers under åren… mest för att det är roligare att träna när man ser vilka framsteg man gör. Aktivitetsarmbanden nu skiljer sig jättemycket från gamla. Med de nya kan man få mängder av intressant information. På min Fitbit Luxe (som iofs inte är superny) kan man se hur man tränat, pulsen, hur man sover, hur mycket REM sömn man har, hur många gånger man vaknade under natten, syresättningen i blodet när man sover, se hur många dagar det är kvar till mensen, plus en mängd funktioner till. Får kanske lista dem sen någon gång… när jag inte skriver på mobilen. En annan sak den mäter är antal andetag per minut när man sover. Jag har alltid tänkt att man får ta allt med en nypa salt, det är ju trots allt bara en aktivitetstracker. Jag tycker fortfarande det men det är kul att se att det stämmer ganska bra på vissa saker i alla fall. I min journal står det nämligen att under operationen hade jag i snitt 17 andetag per minut. På bilden här från min Fitbit Luxe kan man se att jag har runt 17 andetag varje natt den senaste veckan. Natten till idag var det exakt 17.