2024-01-23

Jag har tränat varje dag i 14 veckor. Mina vader och ovansidan av fötterna är mest ansträngda.

Idag fick jag post. Mårten och min husläkare pratade förut och kom på att man kanske ska få en second opinion från någon annan angående min cancer. Som jag fattade det skulle en person på ett annat sjukhus i ett annat län göra det… alltså utan att träffa mig… bara gå på allt som finns i min journal. Men idag fick jag brev från sjukhuset i det andra länet… med en besökstid… i övermorgon! Omöjligt. Jag funderade en del när jag tränade och kom fram till att jag ska försöka ta mig dit… men jag behöver ett par veckor för att förbereda mig mentalt och fysiskt. Personen jag ska träffa är överläkare. Jag kommer nog inte ha några speciella förhoppningar om att få hjälp. Det är bättre att vara negativ och bli positivt överraskad än tvärtom.