2024-05-10

Usch, vad trött jag är. Jag fastnade i TikTok-världen. Satt och lyssnade på en brittisk kille och lettisk tjej som pratade om dejting och livserfarenheter. Det var intressant men ibland en aning roligt då båda ansåg sig vara så mycket mognare än förut. Deras ålder? Under 25.

När de slutade sända swipade jag till nästa live… och det här gillar jag inte med TikTok. Bara för att jag följer en person så vill jag inte se alla deras livesändningar. De dyker nämligen upp i liveflödet jämt och eftersom det alltid står typ "Vivi joined" i chatten så ser de ju att jag börjar titta. Det känns taskigt att skippa deras live… framförallt när de inte har så många tittare. Det var i alla fall det som hände för en stund sedan. En svensk musiker såg direkt när jag kom in på liven. "Hej Vivi, läget? Vad gör du?" hörde jag honom säga. Pratglada jag svarade "ska snart sova". "Vänta, jag ska bara spela en sista låt" sa han. Efteråt sa han god natt och avslutade streamen. Tur det. Jag har jättesvårt att vara… inte otrevlig… men… äh, jag vill alltid hjälpa andra och få dem att må bättre.

Nä, dags för kvällspiller… som jag borde ha tagit när det var kväll och inte mitt i natten.