1993-08-18

Skolan börjar... Klockan tio satt jag i aulan och lyssnade på rektorn som hade ett tal. Sedan ropade studierektorerna upp de olika klasserna och vilka klassrum respektive klass skulle till. De tog ekonomiklasserna sist. Till slut ropade de i alla fall upp min klass. Det visade sig att fyra nya skulle börja i klassen. Jag gick efter "S", "M", "N" och "V". Jag undrade var resten av klassen var. Vi kom till salen där vår klassföreståndare satt. Han sa att de andra redan hade varit där och fått schema och skåpnummer. De fyra nya var också där. Två killar och två tjejer. Den ena killen som heter "A" är ganska gullig. Vi fick också skåpnummer och schemat. "A" har skåpet bredvid mig eftersom han är efter mig i bokstavsordning. Innan vi fick gå berättade läraren att vi skulle ha en vikarie för honom i 6 veckor eftersom han hade haft en hjärtinfarkt i sommar. Sedan stötte jag på "F" och de andra som tackade för vykorten och sedan försvann.