1993-07-08

Semester i Kanada

Vilken fucking heat! Det känns som +40 grader på grund av fuktigheten. Idag klockan halv ett hämtade morbrors fru mig, morsan och mormor och körde oss till Dundurn Castle. Det var ett fint slott med 35 rum och en gullig kille som var guide. Sedan körde morbrors fru hem oss.

På eftermiddagen gick jag över till kusin "T" och tittade på "The never ending story" och "The bear". Sedan gick jag hem. Jag har som sagt var fått små blåsor överallt på händerna och under fötterna. Det gör faktiskt ont när jag går.

(990409-Kommentar: Orsaken till blåsorna var att jag på camping-utflykten till Quebec gått barfota i gräset och trampat på någon "giftig" växt. När jag sedan torkade av fötterna fick jag bladsaften på händerna också. Det tog några veckor innan blåsorna gav med sig.)