1993-11-22

Mycket saker kan hända på en månad. Bland annat har det visat sig att "S" (av alla människor) gillar "H"s polare. Hon är helt nergången i honom. Jag kan inte märka något fråns hans sida. Tvärtom så känner jag att det finns en viss spänning mellan honom och mig. Fast jag kanske har fel. Men han brukar sitta med "H" precis där jag har mitt skåp. Ja, ja... skit samma. Han är ju ingen drömprins. Han är liksom "grå". Man märker honom nästan inte. Om jag ska säga som det är så finns det inte särskilt många "snyggingar" i min skola och absolut inte i min klass.

Som man kanske kan förstå har jag varit väldigt slarvig med skolan den här terminen. Det är bl.a. därför som jag inte har skrivit så mycket i dagboken. Förra veckan drömde jag en dröm på torsdagen. Den handlade i korthet om att lärarvikarien "J" bad att få tala med mig efter historia-lektionen. I drömmen sa han: "Vivi, kan jag få tala med dig efter lektionen?" Dagen efter, på fredagen, kom "M" och jag lite tidigare till historian, men han var redan där. Då sa han: "Vivi, kan jag få tala med dig efter lektionen?" Jag fick en chock. Det var precis vad jag hade drömt om. Jag måste ha sett konstig ut för han frågade nervöst om det gick bra. Jag stammade fram att det visst gick bra. Senare berättade jag för "M" om drömmen och då förstod hon varför jag hade sett så blek och konstig ut. Ja, ibland är det precis som "Gabrielle" sjunger:

"Dreams can come true".