1994-05-02

Tjenare, jag är tillbaka. Mycket har hänt under den tiden jag inte har skrivit men jag orkar inte berätta allt. Jag hoppade av ekonomilinjen och började praktikjobba i en blomsteraffär vid Östermalmstorg. Nu ska jag sluta där. De tycker att jag måste expediera mer. Och så måste de ju tänka på kunderna. Som chefen sa: "Jag vill inte förlora några kunder". Fuck 'em all, säger jag bara. Jag tror inte att jag ska börja praktikarbeta på något nytt ställe när det är så lite tid kvar (till sommarlovet). Och jag har blivit preliminärt intagen till Hantverksprogrammet med inriktning florist vid St: Göran där "L" går. Men hon slutar ju nu. Hennes klass ska ha studentskiva på fredag på något ställe där åldersgränsen är 18 år. Kul, jag är bara 17. Så det är väl bara att glömma bort den festen.

Jag var och hämtade förhandsvisningsbiljetter till en film tillsammans med morsan. På hemvägen, när vi stod vid busshållplatsen vid Danderyds Sjukhus, stod det några... öh... förresten... ganska många killar där. De var ca 16 år skulle jag gissa. Jag lovar, de sneglade på mig så mycket att jag började undra om gylfen var nere eller om tröjan spruckit så att BH-n syntes. Men nej, inte alls.

Jag har hört genom "M" att "S" har träffat en kille som är 22 år. Jag tycker det är så orättvist. När blir det min tur????!!!...