1995-02-23

Vad har jag gett mig in på? Jag har just pratat med "M2". Han ska köpa biljetter till rave-festen som är nere i Köpenhamn. Han frågade mig flera gånger om jag var säker på att jag ville gå. "Jo, det är jag", sa jag. Så jag åker förmodligen ner till honom på fredag. Hur, det vet jag däremot inte. Han snackade något om att man kan flyga till Ängelholm, ta flygbuss till Helsingborg och sedan sa han något som jag inte uppfattade riktigt. För hur tar man sig till Landskrona från Helsingborg? Rave-festen är den 4:e, alltså lördag.

Oj, oj, oj. Vad ska mina föräldrar säga om det här? Den stora frågan är: kommer de att låta mig åka ner alldeles själv? Det har jag inget svar på. Vågar jag åka ner alldeles själv? Ja, när jag väl är där så är det inga problem. Men att resa själv... inget problem det heller. Men vid bytena... jag och min hemska syn. Hm... jag ska kolla med SJ. Jag sitter hellre sju timmar på tåg om det går ända fram till Landskrona. Jag ska ringa imorgon och höra. Om jag får för mina föräldrar förstås. Vad då får? Jag är ju myndig. Jo, visst. Men det är de som betalar.