1995-05-16

Jag måste erkänna att jag har ett litet problem. Eller rättare sagt ett ganska stort problem. Jag blir illamående då och då. T.ex. när jag ska träffa någon i stan. Och det är inget litet illamående heller. Om vi nu ska ta det från början. Jag har ingen aning om varför jag blir illamående, jag älskar att åka buss och tunnelbana. Det gjorde jag i alla fall för några veckor sedan.

Jag har funderat om det kan ha något att göra med ravefesten. För innan ravefesten mådde jag bra. Efter festen så spydde jag, dels beroende på all rök... Nåväl, sedan mådde jag toppenbra i en vecka. Efter det blev jag tjock i halsen och fick lock för öronen. Då mådde jag ganska illa, men inte så illa som nu. Sedan gick en månad då jag mådde ganska hyfsat. Men sen började det igen. Och nu har det hänt ganska många gånger att jag har mått skit-illa. T.ex. när "L3" tränade håruppsättning i skolan, på själva provet mådde jag också illa (jag var på toa och spydde innan), när jag skulle till praktikplatsen, när jag åt på Burger King med farsan, igår när jag var på bio med "L". Jag mådde så jävligt att jag var nära att gå därifrån. Men jag lugnade mig lite eftersom morsan också var där.

Skit! Jag fattar ingenting. Spänner jag mig så mycket eller beror det på att jag kanske fick i mig något konstigt på ravefesten?

Jag pratade med morsan i morse. Hon sa att hon ska till vårdcentralen imorgon (hon är jätteförkyld). Jag ska nog ringa henne nu och fråga om jag får komma med. Det vore nog bra om de undersökte mig också. För jag vill gärna veta om mitt illamående är psykiskt eller fysiskt.