1995-08-04

Sitter just nu i mitt rum och mår illa. Urk... hoppas att illamåendet går över snart. Typiskt. Hela fredagskvällen är förstörd. Jag hade laddat med godis och chips, men nu har jag ingen lust att smaska på någonting alls. Nej, nu ska jag försöka bli kvitt illamåendet. Hur nu det ska gå till. Hej och hå.

Hej igen. Jag är fortfarande kvar. Idag fick jag en häftig liten cool t-shirt från morsan. Jag tycker redan om den. Ursnygg.

Jag har just märkt en sak: Jag skriver väldigt korta meningar. Typ: "Dåligt väder". "Var i stan". "Köpte skiva". Det är ju hemskt! Det här ska föreställa en dagbok, inte en anteckningsbok. Hm... vad är det för skillnad? Nej, men jag får väl skriva längre meningar. Utveckla dem lite mer. Det kanske blir roligare att läsa sedan. Det främsta skälet till att jag skriver dagbok är att jag ska kunna läsa mina livshändelser någon gång senare i livet och kanske le åt gamla minnen... eller gråta. Men också för att man inte ska glömma. Adjö.