1996-05-15

Vilken jävla dag alltså! Igår var det solsken och +21 grader. Igår kväll när jag skulle sova hade det börjat regna. Jag sov med öronproppar. Vaknade imorse 07:50. Hade inte hört väckarklockan. Rusade upp. Frukosten var sen. Ingen juice fanns det. FUCK! Drack kaffe med mjölk istället. Väder? Regngråa moln som hängde tungt på himlen. Följde med på promenaden i alla fall. När vi kom tillbaka tänkte jag att nu skulle jag ha kul framför datorn. Men när jag gick till arbetsterapin så var dörren låst. Jag bad en personal att öppna. "Ja! Äntligen!" tänkte jag. Just då kom vaktmästaren. Han är en jobbig typ som pratar hela tiden. Så vi pratade en massa skit om växthuset, plantor o.s.v. Han berättade att han hade en maskin som var jättebra att ha när man t.ex. skulle röja upp i jordgubbslandet. Då var jag ju bara tvungen att se den... *skratt*. Sedan slutade det med att jag hjälpte till med diverse smågöra, dra åt muttrar och annat skit. Sedan drog jag därifrån. "Nu ska jag fan till datorn" tänkte jag. Vad får jag se när jag kommer till arbetsterapin? Någon jävel har låst dörren. FAN! Så nu sitter jag här istället och skriver ner all skit.

Klockan är nu 11:00. Undrar hur resten av dagen blir. Lunchen är om en timme. Soppa och pannkaka. Äntligen en liten ljuspunkt. Sedan hoppas jag att jag får sticka hem. Skulle inte förvåna mig om det ligger ett sarkastiskt brev i brevlådan från "A". Det skulle heller inte förvåna mig om det inte fanns något brev alls. På tal om brev och brevvänner. Jag berättade allt för "M2" men han verkar vilja hålla kontakten ändå. "A2" har skrivit. Jag borde skriva tillbaka. Roger... hrm... ja, hur ska jag säga det här... vi har det skoj tillsammans. Hrm.