2001-11-13

Jag var uppe ganska sent igår natt (imorse) men steg ändå upp i hyfsat god tid. Jag tänkte nästan skippa tvätten idag men gick sen ner med den i alla fall. Där var en hel familj som tvättade... och de var förstås inte färdiga. Jag fick vänta en kvart på två av maskinerna och sedan ytterligare en halvtimme på den sista tvättmaskinen. Det betydde alltså att jag satt nere i tvättstugan ett bra tag... så jag passade på att SMS:a lite.

När jag kom upp till lägenheten så låg det en hel mängd säckar och annan skit utanför hissen. Det verkar som att de har rivit ut grannens badrum och gör om det. Kanske beror på branden som var förra året. Jag tyckte att jag hörde tanten snacka om att hon bor vägg i vägg med lägenheten som brann... och att hennes lägenhet var den enda som blev skadad.