2001-11-29

Tro inte att jag har varit uppe ända tills nu. Jag somnade på soffan klockan nio ikväll efter att Mårten åkt. Jag ska snart lägga mig och sova vidare. Tänkte bara skriva att vi var i centrum och kollade i en mängd olika affärer. Jag köpte dock inget superonödigt... bara ett julkort som jag ska skicka till Kanada, två påsar Ako-kolor (extrapris), champinjoncrêpes, b-vitaminer, saffranskaka, pepparkaksdeg, en stor Mumien 2 poster (kostade 10 kr i videouthyrningsbutiken).

Mårten och jag spanade även in Barenfinalisterna. Dagge körde förstås med sitt halvuttjatade 'fiiiiiiire'. Annars tycker jag att det ägnades mer tid åt autografer än prat. Den som fick mest uppmärksamhet var Jokkmokk. Men det kanske inte var så konstigt med tanke på att det var en mängd småtjejer som trängdes framför scenen. Jag och Mårten höll oss självklart på lagom avstånd... på andra våningsplanet där vi hade bra utsikt över det hela.