2001-12-01

Nu är jag hemma hos paranteserna. Känner mig helt utmattad. Morsan och jag hade kommit överens om att hon skulle ringa när hon var i centrum... men jag tyckte att det tog sådan tid. Och när jag kollade i busstabellen såg jag att en buss skulle gå inom tio minuter. Utan att tänka mig för så slängde jag på mig ytterkläderna och gick ner till busshållplatsen.

Väl framme i centrum slog jag mig ner på en bänk och ringde till morsans mobil. I luren hördes: "Abonnenten kan inte nås för tillfället..." J#vla skit... hon hade den inte på. Jag ringde en kompis för att prata lite... men det hjälpte inte mycket tyvärr. Jag funderade nästan på att gå till informationen och be dem ropa ut i högtalarna efter morsan. Men just då ringde mobilen... och det var hon. Slutet gott alltså, men jag mådde ändå skit på bussen och i centrum.