2002-01-18

Vissa dagar är inte som andra dagar... och den här var helt fucked up. Det började klockan två natten till idag då jag vaknade av att något irriterade ögat. Vanligtvis brukar det vara en ögonfrans eller liknande som hamnat fel, men gnuggar man lite så försvinner den. Tror du att den gjorde det inatt? Nix. Så jag steg upp och använde mina ögondroppar. Det hjälpte inte heller... så jag lade mig igen med förhoppningen att allt skulle kännas bättre när jag vaknade.

Under hela förmiddagen idag kändes det likadant i ögat. Jag kollade lite med en ficklampa och såg någon liten svart prick på undersidan av ögonlocket som säkert var orsaken till det hela. Till slut kände jag att jag inte kunde gå omkring så här längre. Jag ringde upp morsan och föreslog att vi skulle till distriktssköterskan. Jag skulle ta bussen och så skulle hon möta mig. Vad händer? Jo:

Bussen var mer än 20 minuter försenad. Morsan och jag bestämde att vi skulle träffas i centrum istället. Väl där så kändes det bättre i ögat och jag gick in i en provhytt på Lindex för att kolla i spegeln om den svarta pricken var kvar. Nähä, den hade försvunnit. Okej, då hade jag i alla fall lite tur i oturen.

När vi ändå var i centrum passade jag på att gå in på Apoteket och köpa lite nyttiga saker som hudlotion och nya ögondroppar. Sen köpte jag mat från Metro, det var någon grillpasta (hm?) med köttfärs. Så kommer vi då till hemvägen. Morsans buss kom i tid, men tror du att min gjorde det? Nej, den var förstås försenad. *suck*.

När jag åkte hemifrån kände jag mig mest nervös (jag gillar inte läkare). Men nu är jag bara arg... främst på SL och deras usla kommunikationer. Nu ska jag äta min pasta och sedan tänker jag ta ett bad, slappa och vila mitt stackars öga.

Du undrar kanske vad jag gjorde igår? När jag säger att jag inte gjorde mycket så stämmer det faktiskt. Jag sov nog större delen av dagen.