2002-11-25

Jag är bedövad både i käften och i huvudet. Nja, inte riktigt... men nästan. Jag berättade för tandläkaren att jag är svårbedövad. Då sa hon: "Okej, det är lika bra att vi tar Xylocain". Shit tänkte jag, hur stark är den då? Men det krävdes bara en spruta (nåväl, två; en för varje tand). Jag kände lite obehag när de borrade, men det var uthärdligt.

Om det stämmer som tandläkaren säger så lagar de två hål nästa gång också. Det betyder att jag bara behöver gå dit två gånger till (nästa tid lagar de 2, gången efter det 1 hål).

Vad var min "huvudbedövning"? Jo, Xanor förstås. Trots det kändes det jobbigt ett tag.

Jag tänkte försöka äta lite mat om en knapp halvtimme. Sedan kanske jag vilar en stund innan jag spelar Nokia Game. Jag bugar och bockar mig inför mina föräldrar som gick med på att betala räkningen för tandläkarbesöket. 1400 kr för två hål är lite väl saftigt för mig.