2005-04-01

Jag har haft besök av Mårten. Han körde mig till min tandreglerare i onsdags. Jag ska få en ny gomgrej eftersom den förra gick sönder på något mystiskt sätt. Nej, men förmodligen var det som tandregleraren sa att den personen som hade format ståltråden böjt den hit och dit och då går den ju av lättare.

Jag har mått lite si och så de senaste dagarna. Igår mådde jag inte särskilt bra. När Mårten åkte hem hade jag ont i magen och mådde illa. Fan, jag ska nog aldrig mer äta hamburgare från McDonald's. Fisk och kyckling går an i och för sig, men köttet avstår jag helst ifrån. Min mage var inte alls glad igår.

Men... det finns ju ett par ljuspunkter som dyker upp då och då i livet. Jag har vunnit i en tävling igen. Denna gången är det biobiljetter till en förhandsvisning av "Tolken". Mamma och jag ska gå och se den. Jag ska i alla fall försöka... går det inte så gör det inte. Men det vore roligt... så här står det nämligen i brevet: "Det skulle vara trevligt om ni har möjlighet att komma en stund i förväg för att delta i lite "mingel", där vi bjuder på förfriskning med tilltugg innan det är dags att ta plats i salongen".