2008-03-12

Jag har ett skärsår på fingret. Det hände igår morse när jag skulle skära upp en grej. Kniven slant och tjoff så hade jag ett ganska djupt sår i fingret. Jag höll det under kranen i kallt vatten men blodet bara forsade hela tiden så till slut tog jag lite papper, torkade bort det värsta och satte snabbt på kirurgtejp och sedan ett plåster. Varför jag har kirurgtejp hemma? Det har väl alla? *ha, ha*. Nej, men jag tog bort ett par leverfläckar förut och då var jag tvungen att skaffa sådan tejp. Den är jättebra, jag kände inget obehag alls i fingret och idag ser såret rätt okej ut. Jag har inget på just nu för det läker kanske fortare då. Men innan jag ska sova tar jag på lite kirurgtejp igen. Imorgon ska jag bada... hoppas det går bra. Jag får väl tvätta håret med en hand...

Ikväll är det städprogrammet på TV igen. Det är intressant att se... hur det kan bli så skitigt hos folk. Sen får man ju ett och annat bra tips... som det där med spisen. Vad var det de använde... bakpulver och ättiksprit? Fast jag har ingen större nytta av det tipset, min spis är redan så ren den kan bli. Däremot vore det kul att få veta hur man rengör själva spisplattorna. Alla säger att Svinto är bra... men det luktar ju så illa. Blä!