2009-05-29

Jag ska lägga mig snart för jag är ganska trött. Igår var Mårten och jag på ett event på en klubb som heter Rose. Jag trodde att det bara skulle vara typ som en vanlig VIP-kväll för normala Svenssonmänniskor... men stället var ju proppat med kändisar, bl.a. Daphne Leon, Blondinbella, Lulu Carter, Elin Lanto, Alice Svensson (från Idol), Doreen Månsson, Anna Book, Owe Sandström, Sibel Redzep, Emilia, Elita Löfblad. Vilken tur att jag i sista stund bestämde mig för att ändra klädsel från jeans och tröja till klänning och högklackat...

Det fanns massor av dricka... helt gratis. Hela bardisken var fylld av fulla champagneglas, drinkar och Fun light. Var man hungrig så var det bara att ta för sig av små sandwichar fyllda med någon slags skagenröra. Vet inte om det var så lyckat för alla fick hemska andedräkter. *ha, ha*. Jag drack bara lite vin, men ett par drinkar... för de var goda och man kände inte av någon alkohol alls.

Igår tyckte jag att alla såg så korta ut, men det är kanske jag som är över medellängden. Jag mätte mig för ett par dagar sedan och jag har vuxit minst 1,5 cm det senaste året. Jag tror att jag vet vad som ligger bakom det: Wii Fit. Det handlar mycket om träning och balans men även om ens hållning. Jag måste ha varit en riktig hösäck innan... säkert för att jag inte hade tillräckligt med muskler som höll upp mig ordentligt.

För några veckor sedan var jag hos Skopunkten för att köpa lite snygga (och billiga) skor som skulle passa tillfällen som det jag var på igår. Jag är nämligen en sneaker-tjej. Jag gillar alltså vanliga gympaskor, de är snygga och bekväma. Jag sa till Mårten att jag skulle skaffa fin-skor med låg klack för ibland vill jag inte sticka ut från mängden genom att vara för lång. Vad hände? Jo, det slutade med att jag köpte två par skor med ca 10 cm klack. Så jag får skylla mig själv att jag blir över 180 cm lång.

Igår tog jag totalt 2 mg Xanor (delat på två tillfällen alltså) så de närmaste dagarna ska jag bara ta det lugnt. Idag var det inte en så lugn dag. Det började med att jag såg Spike fastna med klon i kokosfibrerna i boet. Jag bestämde mig för att klippa fåglarnas klor och det gick ganska lätt att fånga dem med ett örngott. Först klippte jag Spikes klor och det gick hur bra som helst. Men när jag klippte första klon på Drusilla så började det blöda trots att jag kollade noga hur långt blodådran gick. Jag brukar ha ett par millimeter marginal men det var tydligen inte tillräckligt. Jag fick lite panik (vanlig panik, inte panikångest) ett tag där och försökte komma ihåg alla tips jag läst på nätet för mängder av år sedan. Tack och lov kom det inte mer än två droppar, men det var jobbigt ändå. Jag har varit totalt kraftlös hela dagen. Drusilla mår däremot toppen, hon åt och badade precis som vanligt.