2012-03-18

Jag vet att jag inte skriver så mycket i dagboken just nu. Jag är helt enkelt för deppig för att göra något. Det finns ett par saker jag måste göra som att utvärdera två produkter jag är testpilot för... scanna och registrera matvaror (ser du någon statistik över t.ex. kvinnors matvanor så är det inte helt omöjligt att jag varit med och påverkat).

Imorgon kommer... nej, på tisdag kommer mina föräldrar hem från Mexico. De har varit där i två veckor men man vågar ju knappt skriva något på nätet längre om sådant ifall folk listar ut var man bor och gör inbrott eller liknande. Hos mig spelar det ingen roll, man måste ha en sådan där elektrisk bricka för att komma in i huset och lyckas man ta sig in där så gör det inte heller något eftersom jag har en säkerhetsdörr med polislås. Nej, det är värre i villa. Visst, jag har fixat ett par grejer till mina föräldrar... bland annat fönsterlarm och lampor med rörelsesensor. Men ändå...

Man kan inte lita på någon eller något nuförtiden. Ibland (eller rätt ofta när det gäller mig) så upptäcker man konstiga saker. Som för någon vecka sedan när jag gick ner till köket för att slänga ett äppelskrutt. Då såg jag att det stod en van parkerad precis framför mina pärons garageuppfart. Den stod där med motorn på. Efter en stund åkte den... för att efter bara några minuter stanna framför garageuppfarten till huset mittemot. Där stod den också ett tag med motorn på. Skitskumt. Jag såg inga människor alls... ingen som klev ur vanen, ingen som gick fram till vanen. Om den bara stannat till en gång skulle jag inte tyckt det var så konstigt, folk åker ju faktiskt fel ibland. Men det är det att den stannade precis mittemot också som gör det en aning obehagligt. Äh, jag vet inte... jag är kanske bara paranoid. För säkerhets skull ska jag ändå kika lite extra på vad det är för fordon som ofta syns i området.

Mårten var här idag, jag handlade mest mat. Jag köpte även lite basicvaror till föräldrarna typ mjölk, filmjölk, juice, bröd, pålägg, grönsaker och frukt. Hoppas att de uppskattar det och inte klagar över hur dyrt det är. Ja, för självklart får de pröjsa för det... pengar är inget jag har gott om precis. De pengar jag får räcker till hyra, räkningar, mat, medicin och annat nödvändigt. Har jag tur så blir det kanske lite över så att jag kan unna mig något extra... typ en galiamelon. *ha, ha*