2013-02-09

Jag har lagt till två gadgets/widgets här på sidan till höger. Inte för att jag vet om någon kommer använda sig av översättningsprylen men jag har den där ändå. Sedan fixade jag en sökfunktion. Jag vet att jag kommer ha nytta av den i alla fall. *ha, ha*

Igår var jag hemma hos mig och diskade en gigantisk hög skitig disk. Jag tror det är andra gången jag diskar efter jag kom hem från Spanien. Jag plockade även undan lite kläder och annat som låg i påsar i hela lägenheten.

Ja, just det! Igår var det en skitjobbig dag. Jag var tvungen att ta Xanor på kvällen innan jag skulle sova för jag mådde inte bra. Dagen började nämligen med att jag såg att den största guldfisken (Blixten) tuggade på en annan mindre fisk. Jag puttade till guldfisken lite för att den skulle släppa den andra fisken men det fungerade inte. Sedan såg det ut som att fisken hade fastnat i halsen på den så jag var tvungen att fånga den med handen eftersom jag inte har tillräckligt stor håv. Först trodde jag inte att det skulle gå med sedan gav guldfisken upp. Jag fick låna en pincett från morsan och efter några försök kunde jag dra ut lillfisken. Jag hoppade till, för så fort den var ute från guldfiskens gap så simmade den iväg fort som fan. Jag var helt säker på att den var död. Den lever fortfarande... jag kan inte ens se vilken av de fem småttingarna som höll på att bli uppäten. Även om den inte var tillräckligt snabb för att komma undan guldfisken så var den tydligen snabb på att suga sig tag i guldfiskens mun/hals. Lillfisken är nämligen en sorts algätare som suger sig fast på sidorna i akvariet.

Nåväl, det var jobbigt i alla fall för man vill ju hjälpa men ändå inte skada fiskarna. Jag har påbörjat en medicinkur igen för parasiten som jag lyckades få bort förut är tillbaka. Efter den här kuren så får jag väl göra en ordentlig rengöring av hela akvariet.

Nu ska jag hoppa i badet. Jag behöver lite värme för jag känner mig frusen inombords. Jag behöver lugn och ro också. Hemma hos mig så låter det för jävligt. Antingen så har det flyttat in någon ny elefant ovanför mig eller så hyr de svart. Jag fattar inte att folk måste gå så jävla tungt och låta så mycket. När jag skaffar ny lägenhet så måste jag ha en på översta våningen för ljud uppifrån stör mest. Jag står i bostadskö men jag gick bara med för några år sedan så det tar säkert minst 10 år till innan jag kan få någon lägenhet (jag vill bo innanför tullarna). Men förhoppningsvis så har jag flyttat till Spanien innan dess.