2013-05-15

Det börjar bli dags att göra sig av med fågelungarna. Känns lite trist men det märks på dem också att de vill bli mer självständiga. Men de är ju så gulliga...

Nu ska jag och min sjuka kropp lägga oss. Jag har tagit slemlösande piller i flera dagar för det känns som att det bildas en massa guck i lungorna och det blir jobbigt att andas. Tabletterna hjälper i alla fall. Känner mig deppig för allt är så jobbigt nu... förutom problemet med lungorna så har jag ångest, depression, magkatarr, ont vid bråcket, hemorrojder, huvudvärk och mens.

Sjukhuset där jag opererades för bråcket två gånger har inte ens hört av sig med en besökstid än trots att det säkert var två veckor sedan vi kontaktade dem. På fredag ska jag till en privat klinik och prata med en kirurg och få reda på om bråcket är tillbaka. Om han har tid så fixar han hemorrojden. Det brukar tydligen ta max 15 minuter. Det kommer inte kosta något alls för frikort gäller för både besöket och hemorrojdbehandlingen. Men om jag måste operera bråcket igen och väljer att göra det på kliniken så kostar det såklart.

Nu ska jag försöka sova. De tre senaste nätterna sov jag på Mårtens soffa. Jag var och hälsade på honom och vi åkte omkring lite. Det var jätteskönt att få byta miljö ett tag... så jag ska dit igen snart och se på musikspektaklet Eurovision song contest på... lördag va?