2013-06-19

Man hängs ut mer och mer på nätet. Nu kan man på ratsit.se se folks löneranking. I min kommun är min personliga lönenivå på ca 20 %. Det är skrattretande... och tragiskt att alla mina grannar och andra personer ser att jag nästan tjänar minst i min kommun. Fast om jag kollar upp mina grannar så tjänar de nästan lika lite som jag. Tittar jag däremot på folk runt där mina föräldrar bor så ligger deras lönenivåer på mellan 80 - 90 %. Det skulle jag aldrig trott, området ser inte särskilt rikt ut och inte människorna heller. I och för sig bor en av päronens grannar ensam i en 6 rumsvilla och har barnen hos sig ibland.

Jag bor också ensam i en 6 rumsvilla just nu eftersom mina föräldrar är på semester. Det känns jäkligt skönt måste jag säga... att vara ensam alltså. Men även att man kan göra saker som man inte kan i en lägenhet. En dag till exempel så vaknade jag runt fem på morgonen och kände mig ganska pigg så jag slängde i lite tvätt i maskinen och ställde mig sedan framför TVn med Wii och gympade.

Pallar inte med att bo i lägenhet längre. Det är så jävla mycket ljud hela tiden. Senast jag sov hemma... igår tror jag att det var... så lät det som att de ovanför flyttade möbler halva natten. Sedan vaknade jag tidigt på morgonen av byggarbetsoväsen både inifrån huset och utanför. Måste komma på något sätt att bli rik... hur det nu ska gå till utan vare sig utbildning eller arbetskunskap. Skulle inte klara av ett vanligt jobb ändå när jag knappt kommer utanför lägenheten eller mina pärons hus. Nej... då återstår bara att fortsätta leva som jag gör (vilket är skit, jag dör hellre), vinna på spel eller lotterier (vilket aldrig kommer hända för jag har inga pengar att spela för och ingen tur heller), träffa en rik snubbe (mhm, verkligen att det skulle hända), starta eget företag... eller uppfinna något. Öh, visst. Nej, det enda jag kan komma på som går att genomföra är att vara med i ännu fler tävlingar och lägga ner mer tid på motiveringar och liknande. Fast å andra sidan får man inte så mycket för prylar man vinner. Oftast kan man bara sälja dem för halva priset av det de egentligen är värda... om det inte är mobiler eller andra åtråvärda produkter.

Fan, nu är klockan mycket igen. Måste lägga mig så jag orkar upp imorgon. Varför egentligen? Det är inte så att jag har en tid att passa. Äh, skit samma. Jag går väl till badrummet och borstar tänderna. God natt.