2013-10-03

Sjukling

Igår blev jag dunderförkyld. Imorse när jag vaknade fick jag låna en termometer för jag hade ingen egen med mig. Den visade 37,6. För någon timme sedan åkte vi till ett apotek där de kan lite engelska. Jag köpte en ny termometer och halstabletter som bedövar lite i halsen, typ som Mucoangin. Han som jobbade där gav oss numret till en läkare som kan lite engelska och han sa att om jag blir sämre under dagen så ska vi ringa honom så kommer han ut till oss (alltså hembesök). Det kostar 50 euro men då slipper man sitta en hel dag på akuten. Förhoppningsvis mår jag bättre... fast när jag tog tempen för en halvtimme sedan så hade jag +38,5 grader. Och som du kanske förstår knaprar jag Xanor och åksjuketablett för att slippa illamåendet som i 99,9 % av fallen följer med mina förkylningar.

Idag tänker jag skita fullständigt i om jag äter onyttigt. Igår kände jag för en fet jävla inbakad calzone så då köpte jag en. Just nu är jag sugen på pommes frites. Fan, kan de inte hitta på en enklare stavning för det... äh, jag säger fries. Å andra sidan vill jag inte gå upp i vikt nu när jag äntligen är nöjd med den. Men jag är ju sjuk... så om jag har svårt att få i mig mat är det väl lika bra att köpa det jag är sugen på så att jag får i mig lite energi... eller?