2014-01-05

Äggläggning

Honan lägger ägg... men är det någon inne i boet nu när jag ska släcka om några minuter? Nej. Honan var inne när jag gick för att borsta tänderna men nu är hon ute och jag misstänker att det var hanens sång som drev ut henne. *suck*

Imorse... eller var det igår... var det nära att jag tog henne till en veterinär för hon vinglar ganska mycket. Mårten hjälpte mig kolla upp det och det verkar som att det har med äggen att göra. Det är kanske svårt att få ut dem. Imorse såg jag två ägg i boet och med tanke på att hon inte vinglar lika mycket nu som tidigare ikväll så har hon säkert klämt ut ett till... som tyvärr kommer kallna. Man tycker att de borde ha lärt sig av misstaget förra året då de gjorde precis samma fel. Jösses, nu börjar hannen hoppa och uppvakta honan. Hittills har jag alltid valt fåglar jag tyckt lite synd om men senaste gången hade jag bestämt mig för att ta den som var mest macho... och då blir det som det blir. Han är ganska egoistisk... förutom när det gäller att mata ungar. Då är han nästan bättre än honan.

Äh, nu har jag gett dem lite extra tid att flyga in i boet. Jag och min irriterande hosta ska lägga oss och förhoppningsvis sova.