2014-01-01

Sjukling

Jag är fortfarande sjuk. Jag har inte så mycket feber, inte så mycket röst heller. Igår åkte Mårten och jag till en jourmottagning mest för att morsan var orolig. Efter en lättare undersökning och stick i fingret så kom de fram till att jag har en förkylning orsakad av ett virus. Jag fick samma hostmedicin som vanligt (Cocillana) och order om att ligga i soffan, bli ompysslad och se på dokusåpor. Jag ska prata så lite som möjligt också. Inte för att jag kan det ändå... och när jag försöker så låter inte folk mig prata färdigt eller så fattar de inte vad jag säger eller ännu värre... skrattar åt mina ansträngningar att få fram ens en mening.

Nu ska jag lägga mig men redan nu känner jag en massa slem i lungorna som får mig att hosta. Det är skitjobbigt att inte kunna andas ordentligt. När det här är över ska jag njuta av varje andetag.