2016-05-27

Jag har gjort två små videosnuttar. De är inte på mig såklart på grund av mina problem... men du kan höra mig babbla om allt möjligt onödigt. Jag ska bara försöka komma ihåg att ladda upp dem på Youtube imorgon.

Idag tog Mårten med sig en till fågel (han har honan hos sig redan). Den "vita" fågeln är såld och bor numera i Dalarna. Lillkillen är kvar hos mig tillsammans med hans päron... såklart. Nä, vad gulligt. Han sitter och sover bredvid sin farsa vid spegeln. Honan sitter på andra sidan och håller ett öga på mig.

Nej, så här kan vi inte ha det (som Mårten säger jämt). Jag ska lägga mig för jag mår inte bra.

Idag köpte jag parfym som var ganska dyr... men med tanke på att jag hittills köpt 59 kronors edt från typ Rusta eller 2 euros fusk-edt i Spanien så tycker jag det var dags att unna mig något som luktar gott och sitter i mycket längre än billighetsdofterna. Hej då till Bugo Hoss, Jean gaul pullier, Rahelp och allt vad de spanska kopiorna heter. Jag tänker använda den dyra parfymen tills den tar slut eller börjar lukta skumt. Det borde ju ta minst ett par år...

Oavsett vad det gäller så tror jag att man tjänar på att köpa bra kvalitet... i längden i alla fall. Jag ska köpa ett par nya gympadojjor för jag upptäckte att det paret jag har är typ... 15 år?!! De är trasiga som fan vid hälen (på insidan av skorna). Visst, jag köpte ett par Nike i Spanien men man kan väl inte bara ha ett par... det kan vara bra att ha åtminstone ett par till... i någon annan färg förstås. Man måste ju lufta dem lite ibland. Jag såg ett par vita träningsskor igår... för 999 kr!!! Samma modell i andra färger kostade 1300 kr!!! Jösses, det blir mycket blodpudding framöver om jag ska köpa dem. Fast just nu kan jag ändå inte äta så mycket eftersom jag är magsjuk och jag måste fortfarande ner ca ett kilo.