2017-04-07

Nej, jag har inte lagt mig än. Jag har spelat spel och chattat med folk från hela världen.

Nu ska jag borsta tänderna.

Måste bara berätta om vilket skitföretag Jysk är. Okej, alla butiker är inte det... men den jag var i idag är katastrofalt kass. Första tjejen visade dra-på-lakan när jag hade frågat om bäddmadrass. Nästa kärring sa "jaha, du menar madrasskydd". Ja, jag kallar det madrasskydd men enligt hemsidan så heter det bäddmadrass. Hon var så bitchig och rättade mig hela tiden när jag sa bäddmadrass... så till slut sa jag det hela tiden bara för att jävlas.
Efter en evighet lyckades de hitta bäddmadrassen/madrasskyddet och kärring nr 2 bara rev ut två stycken i rätt storlek ur hyllan med sina äckliga naglar. Sen stack hon. De två hon hittat såg inte fräscha ut, de hade redan noppor. Enligt nätet skulle de ha 6 st i butken men det stämde inte. Jag tittade lite mer på produkterna igen... och upptäckte en levande insekt!!!!!!!!!!! Det såg ut som något långt med ben... kanske. Jag tittade inte så noga för jag hatar insekter men jag tror att det är ett kryp som så småningom blir en... pälsänger? Heter det så? Äckligt i alla fall. Blåsta tjejen nr 1 borstade ner insekten på golvet... utan att döda den och sa sedan: "så du vill inte ha de här?". Öh, nej!!!!!!!!!!!!!! Alla som jobbade där var idioter som inte ens fattar att lagerstatus är ett uttryck som ofta inkluderar både varor i själva lagret OCH i butiken. En otrevlig snubbe som jobbade där sa surt att ingen hade tid att gå och kolla. Hm... det var inte mer än max 5 kunder i butiken. Nåväl, det är deras förlust för jag hade tänkt spendera 900 kr där. Jag var cool hela tiden och sa inte vad jag tyckte, jag försökte vara trevlig men när snubben sa det där med att ingen hade tid att hjälpa... vilket är bullshit... då sa jag i alla fall: "Det var ju synd. Jag handlar hos IKEA istället".

Självklart ljög jag. Jag vill ju ha de där produkterna från Jysk. Jag måste bara hitta en bättre butik där personalen vet vad de gör och är kunniga och inte har en butik som ser ut som en svinstia... för den jag besökte var inte okej. Det låg mängder av prylar på golvet överallt i butiken och även varorna på hyllorna var i en enda röra.

Solen sover... jag borde kanske skina. *ha, ha*