2019-01-31

Toppen... jag ställde mig först i dörröppningen till morsans rum och sa "morsan, vakna". Ingen reaktion. "MORSAN!" sa jag högre. Upprepade det fler gånger... gick in ett par steg i rummet och sa återigen "MORSAN"... hon bara snarkar och verkar sova som en stock.

Jag får väl ringa Mårten istället... men jag vill inte störa honom heller egentligen. Fast jag behöver någon som distraherar mig... spel funkar inte när jag mår såhär. Eller ska jag se något på dplay eller någon annan gratis playtjänst på nätet via datorn? Bara se på vad som helst... Nja, jag vet inte.

Jag skulle i och för sig kunna gå ner (ja, jag är hos morsan just nu) och se på TV utan ljud för att inte störa. Fast det är ju samma sak som att se på playtjänsterna... förutom att skärmen är större. Fan, helvetes skit... varför ska jag må så här?

Så fort man nämner något till morsan om att man inte mår bra så tycker hon att man ska gå till doktorn på en gång. Logiskt kanske... ja. Men ändå inte. Vad ska jag säga när läkaren frågar på vilket sätt jag inte mår bra? "Öh, jag mår dåligt". Man kan ju inte gå till en doktor och bara säga att man inte mår bra. Hur sjutton ska doktorn diagnostisera vad som är fel... om något nu är fel. Man kan ju inte ta alla möjliga prover. Visst, blodprov kanske visar något men... nej. Jag kanske ska ringa Mårten ändå. Han är ju så klok jämt och kommer med bra råd.