2022-07-28

Jag var hos husläkaren igår. Alla läkare nuförtiden verkar ha som regel att de måste se en minst en gång per år. Annars får man inte sin medicin... typ. Jag hade tänkt på minst en miljon olika saker som skulle kunna hända under husläkarbesöket. Att hon hittade en knöl i min armhåla var inte en av dem. Jag berättade även om att min känsel försvinner mer och mer. Hon hade en slags sticka som hon testade med på olika ställen. Vid ett tillfälle sa hon: "Känns det mer här eller här?". "Va? Jag känner bara att du sticker på ett ställe" sa jag. Läkaren gjorde massa olika tester och sedan skickade hon mig på provtagning för att kolla upp hur allt står till i kroppen. 7 rör blod tog de. SJU!!!

Känner mig deppig och inte blir det bättre av att jag ska ha mens nästa vecka för då blir jag alltid deppigare. Antar att jag får ta en dag i taget bara. Jag vet inte vad som är värre... att behöva ge sig ut bland folk och genomgå alla tester när min ångest är skit eller provsvaren man får senare. Husläkaren tror jag förstår mina problem för jag tyckte hon sa att hon inte skriver remiss för magnetröntgen. Är inte det när man ligger i typ en halvtimme medan maskinen låter som fan? Det är hemskt. Jag ska istället undersökas med datortomografi. Sen ska jag tillbaka till Bröstcentrum igen. Vet inte om jag får samma läkare som förut eller vilka hemska undersökningar de kommer föreslå...