2022-07-30

Min husläkare skrev att det var akut på remisserna för ibland tar det månader innan man får en tid. De ringde Mårten redan idag från båda ställena. Jag hade kunnat få en tid för datortomografi redan nu på måndag men jag har mens så det får bli veckan efter. Vet inte när jag ska till Bröstcentrum. De ville skicka mig på mammografi men det är ju omöjligt. Mina bröst gör ont bara man petar på dem... de har alltid varit så.

Jag kollade igenom mina provsvar på det enorma blodtestet och det var bara fyra grejer som var förhöjda (de två översta är sänkor och de andra har med vita blodkroppar att göra):
B—SR 21
P-CRP 9
B-Leukocyter 9
B-Neutrofila granulocyter 6

När jag hade min cancerknöl hade jag högre sänkor men det behöver inte betyda något egentligen. Husläkaren vill att jag tar ett covid-test bara för att vara säker att det inte är det som spökar i kroppen. Jag har alltid tester hemma så jag ska kolla imorgon. Jag känner mig inte sjuk, har inga symptom eller feber alls men jag följer läkarens order. Jag berättade att jag var jättesjuk i november och december 2019 och hon sa att det är inte omöjligt att det var covid. Att jag inte hade antikroppar i maj 2020 sa hon kunde bero på att testerna inte var så bra då. Vem vet...