2023-05-30

Jag har varit förkyld i nästan tre veckor. Fick skjuta upp tiden hos cancerläkaren två gånger. Jag ska dit om några dagar och jag vet inte varför jag är så nervös. Hörde idag också att jag har fått en tid efter cancerläkaren hos en sköterska för att diskutera operation. Så det betyder alltså att de vill operera mig... men vilken typ av operation? Om det gäller att ta bort hela bröstet så går det inte. Min panikångest skulle bli så svår att jag inte skulle orka med den. En till grej jag kom på nyss: om hon vill operera... betyder det att jag inte har cancertumörer i resten av kroppen? Eller har jag tumörer på något ställe som är viktigare att operera? Eller vill de ta bort flera tumörer på olika ställen? Jag har ingen aning. Men om jag skulle gissa så tror jag att hon vill operera bort bröstet...

Pallar inte med den här ovissheten. Jag måste ta Xanor.