1999-04-07

Den senaste timmen har jag spenderat inne på toa... på badrumsgolvet. Det går inte att beskriva hur dåligt jag har mått. Även om jag nämner att jag hade värmesvallningar, illamående, yrsel m.m. så kommer det inte ens i närheten av hur jävligt jag kände mig. Nu har jag kräkts och det känns en aning bättre... än så länge. Jag tror att jag har kommit på varför jag mår så dåligt. Medicinen som jag äter nu fungerar kanske lite annorlunda. Min läkare pratade någonting om förut att jag skulle få "depot"-tabletter... de verkar under en mer utsträckt period. Det måste alltså vara därför jag tar en tablett på morgonen och en på kvällen. Man måste nog ta den kontinuerligt var 12:e timma. Nu har jag doserat medicinen på följande vis: en på morgonen och en halv på kvällen. Om det funkar bra så sänker jag till en halv på morgonen om några månader... man måste tydligen ta det väldigt försiktigt. Jag måste erkänna... (jag vet inte om jag har skrivit detta förut)... det var enklare att sluta med Xanor förut när jag var beroende av dem.